Musik skall ha en viss känsla...

För mig ligger fokus på Melodisk Hårdrock, Rock och Blues även om en massa andra genre's lyssnas på också. En bralåt är en bra låt!

Vem vet vad som skall presteras live när ett band äntrar scen, vilken form kommer de att vara i spelmässigt, helt enkelt vad kokmmer levereras. En grupp som alltid brukar leverera (åtminstone sen Steve Morse gick med i gruppen) är Deep Purple. Jag har sett bandet närmare 10grr och aldrig varit besviken. Jag har sett dem med alla 3 gitarrister sedan återföreningen 1984 och sedan 1994 levererar de alltid en hög och jämn nivå.


Deep purple's musik innehåller alla element som gör melodisk hårdrock bra. Blues, Jazz, Funk samt rak hård Rock. Därför vill jag inleda mitt musikbloggande, med en lite udda låt, att ge tips om ett av de största bander genom alla tider Deep Purple:

http://www.youtube.com/watch?v=Xqu6OFCE5eY


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0